Hematolog dziecięcy w Warszawie

W Warszawskim Centrum Pediatrycznym działa poradnia hematologiczna dla dzieci. Hematolog dziecięcy w Warszawie diagnozuje i leczy choroby krwi oraz całego układu krwionośnego. Specjalista ten powszechnie jest kojarzony przede wszystkim z leczeniem anemii i białaczki, ale hematologia dziecięca to o wiele szersza dziedzina. Konsultacje hematologa są niezbędne także m. in. przy podejrzeniu schorzeń węzłów chłonnych czy szpiku kostnego. W naszej poradni otaczamy kompleksową opieką hematologiczną noworodki i niemowlęta, dzieci przedszkolne i szkolne oraz nastolatków do 18. roku życia.

Dr n. med. Bartosz Chyżyński

Hematolog dziecięcy • Pediatra

Starszy Asystent w Katedrze i Klinice Onkologii, Hematologii Dziecięcej, Transplantologii Klinicznej i Pediatrii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, nauczyciel akademicki studentów kierunków polskojęzycznych i anglojęzycznych. Członek Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego oraz Polskiego Towarzystwa Onkologii i Hematologii Dziecięcej.

Redaktor tematyczny działu hematologicznego portalu onkologia-dziecięca.pl. Przedmiotem szczególnych zainteresowań naukowych są zagadnienia dotyczące profilaktyki i leczenia powikłań infekcyjnych u pacjentów pediatrycznych z chorobami układu krwiotwórczego, a w szczególności zakażeń grzybiczych. Ponadto zainteresowany rozwojem diagnostyki i leczenia ostrych białaczek szpikowych, MDS/MPN oraz pierwotnych i wtórnych mikroangiopatii zakrzepowych.

Bardzo wnikliwy i dokładny, żadne medyczne nowinki nie są mu obce. A przy tym dowcipny, przez co zawsze wywołuje uśmiech u dzieci. Przekonajcie się sami.

Hematolog dziecięcy – kiedy zabrać do niego dziecko?

Do hematologa najczęściej kieruje pediatra lub lekarz rodzinny, którzy zauważą nieprawidłowości w podstawowym badaniu krwi (morfologia). Wiele objawów mogących świadczyć o chorobach krwi i układu krwionośnego jest widocznych gołym okiem.

Konsultacje u hematologa dziecięcego warto umówić, gdy Twoje dziecko:

Jakie choroby najczęściej leczy hematolog dziecięcy?

Hematologia dziecięca to dziedzina medycyny zajmująca się chorobami krwi (nowotworowymi i nienowotworowymi). Specjalistą w tym zakresie może zostać wyłącznie lekarz, który posiada już specjalizację II stopnia z pediatrii.

Hematolog dziecięcy prywatnie w Warszawie z Centrum Pediatrii zajmuje się kompleksową diagnostyką i terapią m.in.:

Jak przygotować się do wizyty u hematologa dziecięcego?

Hematolog dziecięcy w naszym Centrum Pediatrycznym w Warszawie przyjmuje prywatnie, dlatego rodzice mogą zgłosić się z małym pacjentem także bez skierowania. Bardzo ważne jest dostarczenie wyników badań krwi zleconych przez lekarza rodzinnego lub pediatrę i udostępnienie specjaliście dotychczasowej dokumentacji medycznej (w tym kart ze szpitala). Warto również przygotować listę objawów towarzyszących dziecku, która usprawni wywiad lekarski.

Jak przebiega wizyta u hematologa dziecięcego?

Pierwszym elementem wizyty jest zebranie pogłębionego wywiadu medycznego o stanie zdrowia, przebytych chorobach (w tym schorzeniach w rodzinie – m.in. nowotworach) oraz niepokojących objawach towarzyszących dziecku. Następnie hematolog przegląda dostarczone dokumenty medyczne. Wynikiem wizyty może być zaproponowanie leczenia i ustalenie terminu wizyty kontrolnej lub zlecenie dodatkowych badań w celu dalszej diagnostyki.

Hematolog dziecięcy najczęściej zleca laboratoryjne badania krwi. Konieczne mogą być także badania węzłów chłonnych czy szpiku kostnego (w tym biopsja szpiku). Specjalista może potrzebować badań obrazowych pozwalających na ocenę stanu węzłów chłonnych. W trudniejszych przypadkach niezbędne mogą być badania genetyczne.

Do prawidłowej diagnostyki i terapii czasami bywa potrzebna współpraca hematologa z innymi specjalistami (m.in. patomorfologami, genetykami czy radiologami).

Poradnia hematologiczna dla dzieci w Warszawie – hematolog dziecięcy prywatnie

Poradnia hematologiczna dla dzieci w Warszawie działająca w Centrum Pediatrycznym przy Al. Waszyngtona 45 / 51 zapewnia kompleksowa diagnostykę i leczenie chorób układu krwionośnego u najmłodszych pacjentów. Nasz specjalista kieruje na wszystkie niezbędne badania, wydaje zalecenia dotyczące zachowania środków ostrożności przy wykrytej chorobie, dobiera leczenie farmakologiczne lub kieruje na dalsze leczenie szpitalne. Na pacjentów czekają kolorowe wnętrza i życzliwy personel, co tworzy przyjazną atmosferę sprzyjającą poczuciu komfortu u najmłodszych.