Neurolog dziecięcy w Warszawie

Prywatna poradnia neurologiczna dla dzieci w Warszawskim Centrum Pediatrii zlokalizowanym przy Al. Waszyngtona 45 / 51 udziela specjalistycznych konsultacji lekarskich. Neurolog dziecięcy w Warszawie zajmuje się profilaktyką, diagnostyką i leczeniem chorób układu nerwowego (w tym nawracających bólów głowy). Specjalista obejmuje kompleksową opieką neurologiczną noworodki i niemowlęta, dzieci przedszkolne i szkolne oraz młodzież do 18. roku życia.

Dr Magdalena Ogrodnik

Pracuje w Oddziale Neurologii i Epileptologii IP- Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Doświadczenie zdobywała m.in.: w klinikach Hospital Nord w Saint Etienne we Francji oraz Hadassah Medical Center w Izraelu, gdzie pracowała w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym dla dzieci.

Odbyła staż w Evelina London Hospital w Wielkiej Brytanii, gdzie uczestniczyła w kursie leczenia spastyczności toksyną botulinową pod kontrolą USG, a także ukończyła roczny staż naukowy na University of Michigan w USA w zespole zajmującym się stwardnieniem rozsianym. Posiada certyfikat z EMG/NCS.

Profesjonalistka w każdym aspekcie. Niezwykle cierpliwa i oddana swojej pracy, z dużym zaangażowaniem i empatią podchodzi do każdego pacjenta.

Neurolog dziecięcy – kiedy zabrać do niego dziecko?

Skierowanie do neurologa dziecięcego najczęściej wydaje lekarz pediatra, który podczas wizyt kontrolnych zauważa nieprawidłowości rozwojowe bądź emocjonalne. Rodzice mogą jednak samodzielnie odwiedzić poradnię, gdy coś budzi ich niepokój. Neurolog dla dzieci w Warszawie obejmuje specjalistyczną opieką noworodki z ciąży mnogiej, urodzone przedwcześnie, z poważnymi komplikacjami okołoporodowymi lub przychodzące na świat za pomocą cesarskiego cięcia. Konsultacja neurologiczna jest wskazane również, gdy matka przyjmowała leki w czasie ciąży lub przechodziła w tym okresie infekcję wirusową.

Najczęstsze symptomy mogące świadczyć o chorobach neurologicznych i będące wskazówką do wizyty u tego specjalisty to:

Jakie choroby najczęściej leczy neurolog dla dzieci?

Neurolog dla dzieci w Warszawie udziela pojedynczych konsultacji dla rodziców, którzy niepokoją się o rozwój dziecka lub zauważyli symptomy mogące świadczyć o nieprawidłowościach. Specjalista z Centrum Pediatrycznego diagnozuje i leczy również przewlekłe choroby układu nerwowego, wrodzone wady tego układu oraz zaburzenia rozwojowe lub upośledzenia umysłowe.

Neurolog dziecięcy leczy najmłodszych pacjentów cierpiących m.in. na:

Na konsultacje do neurologa dziecięcego kieruje się również dzieci i młodzież po urazach głowy (zwłaszcza, gdy wystąpią u nich zaburzenia mowy, pamięci, słuchu lub wzroku). Wskazaniem do wizyty w poradni neurologicznej są także reakcje emocjonalne nieadekwatne do występujących sytuacji oraz problemy z nauką (ich podłożem mogą być zaburzenia pamięci i koncentracji).

Jak przygotować się do wizyty u neurologa dziecięcego?

Nasza poradnia neurologiczna w Warszawie przyjmuje pacjentów prywatnie, dlatego rodzice nie muszą posiadać skierowania do specjalisty wydanego przez pediatrę lub lekarza rodzinnego. Wizyta z noworodkiem wymaga dostarczenia lekarzowi karty przebiegu ciąży. Na konsultacje ze starszym dzieckiem warto zabrać jego pełną dokumentację medyczną i wyniki badań (gdy były już przeprowadzone).

Jak przebiega wizyta u neurologa dziecięcego?

Podczas wizyty neurolog dziecięcy w Warszawie przeprowadza pogłębiony wywiad z rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka dotyczący niepokojących objawów, ich intensywności i czasu trwania. Lekarz zbiera również dane o chorobach neurologicznych w rodzinie, przyjmowanych przez dziecko lekach oraz przebiegu ciąży. Specjalista często wykonuje badanie postawy ciała dziecka, jego głowy i sposobów poruszania się (sprawdza koordynację ruchową). Analizuje również obwód głowy, kształt i symetrię czaszki oraz ciemiączka, sprawdza podstawowe odruchy i czucie (za pomocą specjalnego młoteczka).

Wywiad, analiza dostarczonej dokumentacji medycznej oraz badania przeprowadzone w gabinecie pozwalają określić dalsze kroki. Do pełnej diagnozy neurologicznej często potrzebne jest szereg badań (m.in. tomografia komputerowa, rezonans magnetyczny, elektromiografia, elektroencefalografia).

Poradnia neurologiczna dla dzieci w Warszawie – neurolog dziecięcy prywatnie

Poradnia neurologiczna dla dzieci w Warszawie zapewnia konsultacje, kompleksową diagnostykę i leczenie chorób układu nerwowego oraz nawracających bólów głowy. Specjalizacja ta wymaga nie tylko wąskiej wiedzy medycznej, ale także umiejętności współpracy z dzieckiem i rodzicem. Neurolog dziecięcy przyjmujący prywatnie w naszej poradni to doświadczony specjalista, który dba o profesjonalne podejście oraz komfort emocjonalny małych pacjentów.